Search This Blog

Tuesday, May 15, 2007

Brisk RS 01 WRC: Prodrive Developed Skoda Fabia Coupe With A 500Hp 2.0TFSI Engine

Apparently this isn’t a typical road-going Skoda; it’s a unique rally car created by Czech spark-plug manufacture Brisk in collaboration with Prodrive. Albeit Brisk’s spec-sheet is available only in Czech, it doesn’t take a nuclear physicist to make ends meet. Based on a first generation Fabia, the RS 01 WRC gets a coupe body that actually doesn’t look half-bad and a supped-up 2.0TFSI engine -yes, the same as in the VW Golf GTI and Audi S3 models among others, producing 500Hp @ 7.800 rpm and 600Nm @ 3.700 rpm. Combine that with a weight of just 1.000kg or 2.200 pounds and the 2.7 sec time for the 0 to 100km/h (62mph) that Brisk announces makes (some) sense.

According to the Czech spark-plug manufacture, the RS 01 WRC is ready to be tested in rallies both nationally and abroad. In addition, Brisk says that promotional events and test drives for journalists and the general public have been planned for the immediate future. -Full Image gallery and the specs after the jump






SPECIFICATIONS: BRISK RS O1 WRC

Sportovní závodní automobil určený pro automobilové soutěže s konstrukcí podle řádu FIA, přílohy J, bez homologace. Celá konstrukce vozu vychází z koncernových dílů Škoda a VW.

KAROSERIE

Typ karoserie - samonosná, ocelová, tvořená příhradlovou konstrukcí

z vysokopevnostních ocelových trubek,

doplněná o panely z kevlaru, karbonu a skelného laminátu.

MOTOR

Typ - zážehový, přeplňovaný výfukovým turbodmychadlem,

se samostatným obtokovým ventilem, sekvenční dvojité

vstřikování paliva, bezdotykové zapalování

Zapalovací svíčky - BRISK Racing DOR 1O DS EVO 2

Zdvihový objem motoru ( cm3 ) - 1998

Počet válců - 4

Max. výkon ( kW/k/ot/min ) - 368 / 500 / 7800

Max. točivý moment ( Nm/ot/min ) - 600 / 3700

Příprava směsi - sekvenční dvojité vstřikování

Přeplňovací tlak ( MPa ) - 2,5

PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Typ převodovky - sekvenční, přímo řazená, s posilovacími magnety

Počet převodových stupňů - 6

Spojka - suchá, dvoukotoučová, keramická

DYNAMIKA

Max. rychlost ( km/hod ) - 200

Zrychlení z O na 1OO km/h ( sec.) - 2,7

HMOTNOSTI

Pohotovostní hmotnost ( kg ) - 1000

ROZMĚRY

Celková délka ( mm ) - 4 002

Celková šířka ( mm ) - 1 890

Celková výška ( mm ) - 1 270

Rozvor ( mm ) - 2 500

Rozchod vpředu ( mm) - 1 670

Rozchod vzadu ( mm) - 1 620

PODVOZEK

Přední / zadní náprava - nezávislé zavěšení kol, trojúhelníková ramena,

pérování tlumiči Proflex

Přední / zadní brzdy - čtyřpístkové o průměru 330 mm /

čtyřpístkové o průměru 320 mm

všechny brzdy kotoučové, značky Porsche

Diferenciály - mezinápravový i pasivní nápravové s omezenou svorností

DALŠÍ VYBAVENÍ

18ti palcová kola, hasicí systém, bezpečnostní nádrž, intercom, vyspělá diagnostika pro snímání telemetrie - v první fázi na motoru, ve druhé fázi ve vývoji telemetrie podvozku.

Technorati: Brisk+RS+01+WRC, Skoda+Fabia, Tuning, auto+news, car+news, automobile, cars, automotive, vehicles, Carscoop, blogs, 2007

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...